RAPID tanácsok KKV vezetőknek #3 – Új munkatársak

Biztosan voltál már abban a helyzetben, hogy új munkatársakat kellett felvenned. Volt már olyan is, hogy nem vált be az új jelölt a gyakorlatban? Ez egy vezető életében igen csak kínos és kellemetlen szituáció. Erről szól a 3. RAPID cikkünk.

Az új kollégákkal kapcsolatos dilemmák

Akár bővülés miatt, akár azért, mert valakitől meg kellett válni, időről időre felmerül, hogy új embert kell felvenni a céghez. Már eleve a hirdetés feladása, az akár hónapokig tart keresgélés és interjúztatás is óriási megterhelést jelent, de sokszor a java még csak ezután következik.

Mert gyakran hiába volt a sok körös interjú, a próbaidőszak, a fantasztikus munkatapasztalat, az újdonsült munkatárs mégsem olyan, mint amilyet elképzeltünk vagy amilyenre szükségünk van.

A legnagyobb gondot az jelenti, hogy a vezetők ilyenkor gyakran nem merik elbocsátani az új embert, mert úgy érzik, azzal elismerik, hogy kudarcot vallottak.

A „majd biztos összeszedi magát” és a „de hát olyan jók az ajánlásai” típusú mondatok azonban kártékonyabbak, mint amilyennek elsőre tűnnek.

Ebben a cikkben és az ezt megelőző kettő cikkemben tárgyalt dillemacsoportok közös vonása, hogy a legtöbb esetben a kérdés valójában nem is feltétlenül az, hogy mit kell tenni, hanem hogy meghozzunk-e egy döntést vagy sem, így nagyban kapcsolódnak a konfrontáció elkerüléséhez, amiről egy korábbi cikkünkben már részletesebben is írtunk.

Tudni akarod hogyan tedd elkötelezetté és motiválttá a munkatársaidat?

Ha igen akkor csináld végig a BEOSZTOTTBÓL SZÖVETSÉGES – KKV vezetői szemléletformálást!

Ismerj meg vezetéspszichológiai eszközöket, hogy jobbá válj abban, hogy hogyan alakítsd ki munkatársaid elkötelezettségét, hogyan tartsd fenn motivációjukat és hogyan építs ki bizalmi kapcsolatot velük.

Beleolvasok