fbpx

Vezetőképzés blog

KeRESZtbe kasul, avagy mazsola a munkahelyen

Cikkünket kivételesen nem elsősorban edukációs jellegűnek, hanem inkább szórakoztató tartalomnak szánjuk. Azért tippeket is adunk a munkahelyi mazsolákkal kapcsolatban.   Ki is a mazsola? A köznyelvben, szlengben a mazsola szót a kezdő, gyakorlatlan, még...

Hogyan tartsd meg a beosztottad 3 év után is?

Közvélekedés, hogy egy kapcsolatban minden hetedik év nehéz. Van egy rossz hírünk: a munkában ez most a harmadik év. Mit tehetsz, hogy ennyi idő elteltével is megtartsd az értékes munkaerőt?   Elmúltak a régi idők? A most nyugdíjba vonulók közül sokan vannak,...

Felvettem, most mit kezdjek Vele? Motiválás a próbaidő alatt

Ahhoz, hogy érthetően körbejárjuk a címben szereplő témát, vegyünk egy példát: Végre találtunk egy megfelelő jelöltet, aki ígéretes emberi szempontból és az elvárt szakmai kompetenciákkal is rendelkezik. Belép az ajtón és megkezdi próbaidejét. A kérdés: felkészültünk...
Hogyan tartsd meg a beosztottad 3 év után is?

Hogyan tartsd meg a beosztottad 3 év után is?

Közvélekedés, hogy egy kapcsolatban minden hetedik év nehéz. Van egy rossz hírünk: a munkában ez most a harmadik év. Mit tehetsz, hogy ennyi idő elteltével is megtartsd az értékes munkaerőt?   Elmúltak a régi idők? A most nyugdíjba vonulók közül sokan vannak,...

Felvettem, most mit kezdjek Vele? Motiválás a próbaidő alatt

Felvettem, most mit kezdjek Vele? Motiválás a próbaidő alatt

Ahhoz, hogy érthetően körbejárjuk a címben szereplő témát, vegyünk egy példát: Végre találtunk egy megfelelő jelöltet, aki ígéretes emberi szempontból és az elvárt szakmai kompetenciákkal is rendelkezik. Belép az ajtón és megkezdi próbaidejét. A kérdés: felkészültünk...

Hatékony konfliktuskezelés a munkahelyen: miért és hogyan csináljuk?

Hatékony konfliktuskezelés a munkahelyen: miért és hogyan csináljuk?

Azokon a területeken, ahol együttműködésről van szó, az időről időre felmerülő, kisebb-nagyobb konfliktushelyzetek szinte elkerülhetetlenek. Nincs ez másképp a munka világában sem. Érdemes azonban tudni, hogy nem a konfliktusok jelenléte határozza meg azt, hogy milyen...

Hogyan mutatkozzunk be új vezetőként?

Hogyan mutatkozzunk be új vezetőként?

Az új év gyakran hoz jelentős változásokat és ez igaz lehet a magánéletre (pl. : új fogadalmak) és a munka világát tekintve is. Sokan vannak, akik a januárt már egy új vezetői pozícióban kezdik meg. Ennek oka lehet egy cégen belüli kinevezés vagy egy munkahelyváltás,...

Hogyan indítsuk az üzleti évet?

Hogyan indítsuk az üzleti évet?

Az év végére mindenki kicsit - vagy jobban - elfárad, így alig várja azt a pihenést, amit az ünnepi napok-hetek jelentenek. A karácsonyi készülődés, a közös családi programok vagy a szilveszteri buli mind-mind hozzátartozik ahhoz, hogy új élményekkel gazdagodjunk és...

Miért fontos a szakmai fejlődés támogatása a munkahelyen?

Miért fontos a szakmai fejlődés támogatása a munkahelyen?

A modern üzleti környezet folyamatosan változik, a technológia fejlődése pedig új kihívások elé állítja a cégeket és munkavállalókat is. A szakmai fejlődés támogatása éppen ezért nemcsak a dolgozók számára fontos, de az egész szervezet sikerének kulcsa is egyben. A...

Újévi célkitűzések: Hogyan kommunikáljuk elvárásainkat?

Újévi célkitűzések: Hogyan kommunikáljuk elvárásainkat?

Az új évre vonatkozó célkitűzések alatt legtöbbször az adott esztendőre vonatkozó üzleti tervet értjük. Természetesen egy vállalkozás életében meghatározó az, hogy milyen célszámok kerülnek megállapításra, de ezek elérésének alapja az elvárások helyes kommunikálása....

A teljesítményértékelés művészete

A teljesítményértékelés művészete

A munkahelyi teljesítményértékelés nem csupán egy rutinszerű adminisztratív feladat. Sokkal inkább egy olyan folyamat, amely kulcsfontosságú szerepet játszik a munkavállalói fejlődés és a szervezeti siker szempontjából. Most megmutatjuk azt, hogy miért fontos a...

3 tipp a hatékony munkahelyi mentorálás érdekében

3 tipp a hatékony munkahelyi mentorálás érdekében

A mentorálás jóval több, mint egy újabb divatos kifejezés az üzleti életben. Egy olyan eszköz, amely a munkavállalók személyes fejlődése és a vállalat sikere szempontjából is kulcsfontosságú lehet. Ebben a bejegyzésben megmutatjuk azt, mit jelent pontosan a szakmai...

A pozitív vállalati kultúra létrehozása és fenntartása

A pozitív vállalati kultúra létrehozása és fenntartása

Legyen szó bármilyen méretű vállalkozásról, a pozitív vállalati kultúra kialakítása elengedhetetlen a megfelelő működéshez. Ez határozza meg azt, hogy az adott szervezet dolgozói hogyan kommunikálnak egymással, hogyan érzik magukat a munkahelyen, így nagy hatással...

5+1 dolog, amiért érdemes heti megbeszéléseket tartani

5+1 dolog, amiért érdemes heti megbeszéléseket tartani

A modern üzleti környezet rendkívül dinamikus. A folyamatos változások miatt a vállalatoknak jó alkalmazkodóképességre és folyamatos együttműködésre van szüksége annak érdekében, hogy képesek legyenek lépést tartani a piaci versennyel. A hatékony kommunikációs és...

Miért fontos és hogyan valósítható meg a jó vezetői időbeosztás?

Miért fontos és hogyan valósítható meg a jó vezetői időbeosztás?

Napjaink felgyorsul világában különösen fontos, hogy cégvezetőként megtanuld beosztani az idődet. Hogy miért? Azért, mert a megfelelő időbeosztás nem csupán a munkát teszi hatékonyabbá, de a magánéletben is hozzájárul a mindennapok kiegyensúlyozottságához. A tökéletes...

Az onboarding folyamat kihívásai

Az onboarding folyamat kihívásai

A modern üzleti környezetben a vállalkozások egyik kulcsfontosságú kihívása az új munkavállalók sikeres integrálása a vállalati kultúrába és folyamatokba. Az onboarding folyamat - vagyis az új alkalmazottak beilleszkedése és betanítása - azonban többféle kihívással...

A szervezeti kultúra megújításának kihívásai

A szervezeti kultúra megújításának kihívásai

A szervezeti kultúra átszervezése rengeteg lehetőséget tartogat, azonban megannyi kihívással is együtt jár. Ahhoz, hogy a folyamat hatékony legyen, mindenképp figyelembe kell vennünk azokat a nehézségeket, amelyek a munka során az utunkba állhatnak, és meg kell...

Amit a munkahelyi mentorálásról tudni érdemes

Amit a munkahelyi mentorálásról tudni érdemes

Napjainkban fontos, hogy egy vállalat folyamatosan fejlődőképes legyen. Ennek egyik alapvető pillérét a munkahelyi mentorálás jelenti, mely garantálja a dolgozók számára a tanulás és a szakmai előrelépés lehetőségét. Ebben a bejegyzésben bemutatjuk azt, miért fontos a...

A szervezeti kultúra átalakításának lépései

A szervezeti kultúra átalakításának lépései

A szervezeti kultúrára sokan tekintenek úgy, mint az üzleti élet egy újabb trendi fogalmára. A valóságban pedig jóval többről beszélünk egy divatos buzzword-nél. A szervezeti kultúra alapjaiban határozza meg egy szervezet sikerét és hosszú távú fenntarthatóságát. Az...

A hosszútávú siker kulcsa: hatékony együttműködés a munkahelyen

A hosszútávú siker kulcsa: hatékony együttműködés a munkahelyen

A modern munkahelyek dinamikus környezetet kínálnak, sokféle feladattal és sokféle kihívással. Ahhoz pedig, hogy egyszervezet jól működhessen, a különböző részlegek és a dolgozók közti együttműködés kulcsfontosságú. Azok a vállalatok, amelyek ösztönzik az...

Home office: rugalmas munkavégzés és a jövő munkahelyi trendjei

Home office: rugalmas munkavégzés és a jövő munkahelyi trendjei

Az üzleti világ folyamatosan változik. Minden időszaknak megvannak a meghatározó munkahelyi trendjei, amelyek hatással vannak a cégekre. Az elmúlt évek egyik legkiemelkedőbb változása pedig nem más, mint a home office, azaz otthoni munkavégzés térnyerése volt. A...

Reziliencia: a vezetői siker kulcsa a változó munkaerőpiacon

Reziliencia: a vezetői siker kulcsa a változó munkaerőpiacon

Az üzleti világ egyre gyorsabb ütemben változik, a vállalatoknak pedig alkalmazkodniuk kell ehhez a folyamatosan változó környezethez. Éppen ezért a cégvezetők számára a reziliencia ma már egy kulcsfontosságú készségnek számít. De mit is jelent pontosan a reziliencia,...