A RAPID tanácsok KKV vezetőknek első részében a kulcsemberekről beszéltünk. Most jöjjön egy olyan problémakör, ami a legtöbb vezetőt érinti. Ez nem más, mint, azok a fránya számok, amikor mindent megteszünk, de a munkatársaink csak nem tudják hozni az elvárt eredményeket.
Teljesítménnyel kapcsolatos dilemmák
Főként az olyan cégek esetében gyakori jelenség ez, ahol az alkalmazottak teljesítménye számszerűsíthető, például hogy hány darab terméket értékesítettek az adott hónapban. Minden vezetőnek megvannak ezt illetően az elképzelései, elvárásai, és gyakran előfordul, hogy a számok elmaradnak ezektől. Legtöbbször azt tapasztaljuk, hogy ilyenkor a vezető értetlenül áll a helyzet előtt, hiszen ő mindent megtett: motiválta a beosztottjait pénzzel, jutalékkal, elküldte őket továbbképzésekre, mégsem javultak az eredmények.
Ha Te is ezzel a dilemmával szembesülsz, azt javasoljuk, előbb nézz magadba, és tanulmányozd át az elvárásaidat. Valóban reális célokat tűztél ki a kollégáid elé? Valóban a megfelelő motivációs eszközt választottad? Lehet, hogy a probléma forrását nem a munkatársakban kell keresni, bár tudjuk, hogy ezt nagyon nehéz belátni.
Tudni akarod hogyan tedd elkötelezetté és motiválttá a munkatársaidat?
Ha igen akkor csináld végig a BEOSZTOTTBÓL SZÖVETSÉGES – KKV vezetői szemléletformálást! Ismerj meg vezetéspszichológiai eszközöket, hogy jobbá válj abban, hogy hogyan alakítsd ki munkatársaid elkötelezettségét, hogyan tartsd fenn motivációjukat és hogyan építs ki bizalmi kapcsolatot velük.
Olvass bele legújabb könyvembe: A motivált munkatárs létezik


Csatlakozz a TeamGuide Vezetői Clubhoz!
További cikkek a témában:
Így tesz jobb vezetővé az aktív hallgatás képessége
Sokan úgy gondolják, hogy a hallgatás egyet jelent azzal, hogy nem beszélünk. Hogy egy társalgás során mi vagyunk az inaktív fél. Ennél azonban sokkal többet jelent abban az esetben, ha szeretnénk, hogy egy diskurzus valóban célravezető és eredményes legyen. Ebben a...
A köszönet ereje: hogyan adjunk pozitív visszajelzést munkavállalóinknak?
A pozitív visszajelzés a jól működő munkakörnyezet alapja. Segít megalapozni a bizalmat a dolgozók és a vezetőség között, hozzájárul a munkavállalói lojalitás megszilárdításához, és növeli az elégedettség érzését. Az elismerés és a köszönet azonban abban az esetben...
3 tipp a vezetői problémamegoldó készség fejlesztésére
Az elmúlt néhány év minden cég életében okozott előre nem várt nehézségeket. A Covid-19 járvány, az energiaválság és az egyéb problémák megtanították a vezetőkkel azt, hogy a problémák sok esetben váratlanul, ám annál kegyetlenebbül csapnak le. Ilyenkor pedig a jó...
A tökéletes vezető 3 legfőbb ismérve
Egy szervezet működése nagyban függ attól, hogy ki áll annak az élén. Milyen erényekkel rendelkezik, és ezek tükrében milyen kapcsolatot képes felépíteni a munkavállalóival. Partnerként vagy eszközként tekint rájuk? Képes a saját hibáiból tanulni és képes másokat is...
A feedback jelentősége: így ösztönözzük dolgozóinkat a munkájukkal kapcsolatos visszajelzésre
Minden vezető tudja, hogy az üzleti életben sokszor az apróságnak tűnő dolgok is hatalmas jelentőséggel bírnak. Sokszor azonban a legjobb vezetők sem képesek arra, hogy minden egyes szálat kézben tartsanak. Éppen ezért fontos, hogy dolgozóink megfelelően motiváltak...
Munka-magánélet egyensúlya
Az életben nagyon fontos, hogy minden téren megtaláljuk az egyensúlyt. Nincs ez másképp a munka-magánélet egyensúlya területén sem. Könnyű abba a hibába esni, hogy hazavigyük a munkahelyi problémákat. Muszáj megtalálni azt az optimális szintet, amikor a munkánk nem...
A siker kultúrájának megteremtése új megközelítésben
Az emberközpontú vezetés kultúrájának megteremtése Az emberközpontú vezetőkben sok közös vonás van, ezek közül talán a legfontosabb, hogy a beosztottaikat helyezik előtérbe. De az emberközpontú vezetés nem korlátozódik csupán a vezetőkre. Azoknak a...
Teljesítményalapú együttműködés
Az emberközpontú vezetők egyaránt törődnek a beosztottakkal és a teljesítménnyel. Megértik, hogy a legfontosabb sikertényező az ő karrierjükben, valamint az embereik karrierjében, az együttműködés méghozzá a teljesítmény érdekében, vagyis a teljesítményalapú...
A szervezeti kommunikáció
Minden vállalkozásnak a céljai eléréséhez szüksége van a kommunikációra. A kommunikáció latin eredetű szó, jelentése dióhéjban információ átadás, és az információ egységes értelmezése. A megfelelő szervezeti kommunikáció kialakítása minden vállalat számára nagyon...
A motiváció hiánya
A motiváció egy olyan késztetés, érzés, vágy, amely cselekvésre ösztönöz, hogy elérjük céljainkat, kielégítsük vágyainkat. Időnként ennek a késztetésnek az erőssége csökkenhet, vagy akár teljesen meg is szűnhet. Ha ez bekövetkezik, motiválatlanok leszünk, elveszítjük...