A kompetencia az egyéni készségek és képességek együttesét jelenti, emellett magába foglalhatja a személyhez kapcsolódó illetékességet, jogosultságot és hatáskört is.
A munkakört tekintetbe véve beszélhetünk vezetői és beosztotti, míg az egyént tekintve személyi és szakmai kompetenciákról.
A személyes kompetenciák közé sorolhatóak a kommunikációs képesség, illetve többek között az intellektuális, módszertani és szociális kompetenciák. A szakmai kompetenciák sorába tartoznak az adott munkakör betöltéséhez szükséges iskolai végzettségek, a nyelvtudás, a szakmai képzettségek vagy például a számítógépes tudás.
Tudj meg többet a vezetői, illetve a munkaköri kompetenciákról!
Olvass bele a könyvembe: A motivált munkatárs létezik
Szeretnéd megérteni az embereid működését?
Szeretnéd, ha az embereid valódi szövetségeseid lennének?
Szeretnél sikeres és szerethető vezetővé válni?
CSATLAKOZZ TE IS AZ ORSZÁG EGYETLEN VEZETÉSPSZICHOLÓGIAI AKADÉMIÁJÁHOZ!