Fizikai munkaerő toborzás
2022-04-13Munkahelyi stressz
2022-05-26Minden vállalkozásnak a céljai eléréséhez szüksége van a kommunikációra. A kommunikáció latin eredetű szó, jelentése dióhéjban információ átadás, és az információ egységes értelmezése. A megfelelő szervezeti kommunikáció kialakítása minden vállalat számára nagyon fontos feladat, egy nélkülözhetetlen eszköz a célok eléréséhez.
A szervezeti kommunikáció fogalma
A szervezeti kommunikáció lényegében egy vállalat kommunikációs képességeit jelenti. Beleértendő a gazdálkodó vállalatok, vállalkozások közötti és a szervezeten belüli információs és kommunikációs rendszer felépítése is. Minél hatékonyabban kommunikál egy vállalat, annál hatékonyabban képes elérni céljait.
A szervezeti kommunikáció fajtái
A szervezeti kommunikációban megkülönböztethetünk külső, és belső kommunikációs csatornákat. A külső csatorna a vállalat külső kapcsolatait jelenti. Fontos szerepe van abban, hogy a vállalat az adott szektorban mennyire hatékonyan képes együttműködni a többi vállalkozással. Ez határozza meg, hogy a külvilág számára milyen kép alakul ki a cégről, és mennyire képes ismertté és elismertté tenni magát a szakterületén. A belső kommunikáció pedig a vállalaton belüli kommunikációs csatornákat, a hierarchiát, az információ áramlás segítését jelenti.
Vezetőként különös figyelmet kell szentelni a kommunikációs készségek kialakítására, meg kell tanulni hatékonyan informálni. Ez nem minden esetben jön magától, de fejleszthető és tanulható. A szervezeti kommunikációban nagy szerepet játszik az, hogy egy vezető hogyan kommunikál a beosztottjaival, hogyan delegálja a feladatokat, hogyan kéri számon azok elvégzését, és mennyire képes segíteni és empátiát mutatni a beosztottjai irányában.
A kommunikációs képességeknek a vállalat partereivel való kapcsolattartásban is nagy szerepe van. Egy jó vezetőnek tudni kell képviselni a vállalat érdekeit a megfelelő módon mind a belső, mind a külső kommunikáció területén.
Extra vezetői támogatás
Vezetőként szeretnél többet is tudni a témáról, illetve további segítséget, szakmai kérdéseidre pedig konkrét gyakorlatias válaszokat kapni? Bővítenéd eszköztáradat és szakmai kapcsolataidat? Csatlakozz a TeamGuide Vezetői Akadémiához!
Mi a szervezeti kommunikáció célja?
Az, hogy egy vállalkozás hogyan kommunikál, alapjaiban határozza meg a tevékenységét. A kommunikáció lényege az információ átadása, amely nagyon fontos szerepet játszik a mindennapokban. Ha az információkat megfelelő módon tudod átadni a szervezeten belül és kívül, a vállalkozás egészen biztosan sikeres lesz a céljai elérésében. Ha mindenki tisztában van a feladataival, az elvárásokkal, a célokkal, sokkal könnyebben érheted el a kitűzött eredményeket.
A szervezeti kommunikáció célja tehát egyértelműen, pontosan és világosan tudatosítani a vállalat fontos célkitűzéseit és az ehhez szükséges információkat átadni az érintetteknek. Segít pontos és teljes információt adni a vállalatot érintő fontos kérdésekben, eseményekben. Tájékoztatja a munkavállalókat az őket érintő munkahelyi tudnivalókról és átadja a feladatok elvégzéséhez szükséges tudást. A jó szervezeti kommunikációval rendelkező vállalatoknál a jól informált alkalmazottak jóval eredményesebben képesek teljesíteni azokhoz a vállalkozásokhoz képest, ahol az információ áramlása nem megfelelő. A hatékony munkahelyi kommunikációs stratégiákkal pedig könnyen megoldhatjuk a munkahelyi problémákat.
A jól kialakított szervezeti kommunikációs csatornák motiválóan hatnak a dolgozókra, és segítik a célok elérését. A megfelelő információ áramlás segíti a döntések meghozatalát, és segítséget jelent a vezetőknek az elvégzett feladatok ellenőrzésében is. A kommunikációs csatornákon keresztül képet kaphatunk a dolgozók aktuális érzéseiről is, megtudhatjuk, hogy elégedettek vagy elégedetlenek-e éppen az aktuális helyzetükkel. Ha ezekre kellő figyelmet fordítunk, folyamatosan tudjuk motiválni munkatársainkat, hogy jól érezzék magukat a munkahelyen, és kiemelkedő teljesítményt tudjanak nyújtani. Ezzel számos problémának elejét vehetjük, többek között megelőzhetjük a motiváció hiány kialakulását és elkerülhetjük a kiégést is.
A jó szervezeti kommunikáció kialakítása nem könnyű, de nélkülözhetetlen feladat egy vállalat életében, ha hosszú távon is sikeres akar lenni. A kommunikáció tanulható, a meglévő készségek pedig fejleszthetők. Ha úgy érzed, segítségre van szükséged a vállalati kommunikáció fejlesztésében, kérj segítséget egy szakembertől!
Olvass bele a könyvembe: A motivált munkatárs létezik
Szeretnéd megérteni az embereid működését?
Szeretnéd, ha az embereid valódi szövetségeseid lennének?
Szeretnél sikeres és szerethető vezetővé válni?
CSATLAKOZZ TE IS AZ ORSZÁG EGYETLEN VEZETÉSPSZICHOLÓGIAI AKADÉMIÁJÁHOZ!