Az egyik legismertebb motivációs elmélet a Herzberg modell, melynek elméletét Frederick Herzberg az 1960-as években állította fel. Az elmélet szerint a motivációban szerepet játszó szükségletek két nagy csoportra oszthatóak fel, ezek a belső, illetve a külső, ún. higiénés tényezők. A belső motivációs elemek közé sorolhatóak például a munka érdekessége, az elért teljesítmény, az előrelépés, az elismerés vagy a fejlődési lehetőség. Herzberg szerint a külső tényezők alacsonyabb rendűek a belső motivátorokhoz képest, mivel önmagukban nem képesek valójában motiválni, de hiányuk elégedetlenséget okoz. Ide sorolhatóak többek között a megfelelő munkakörülmények, a munkához szükséges hatékony eszközök biztosítása, a javadalmazás, a munkakapcsolatok és a munkafolyamatok.
A Herzberg-féle motivációs elmélet részben ellemtmond a Maslow által kidolgozott szükséglethierarchiának, például abban is, hogy a Maslow-piramis második helyén a pénzügyi biztonság áll. A jelenkor változó körülményeihez mindenképpen szükséges az, hogy a céges motivációs rendszer is naprakész legyen, ebben segít többek között a motivációs rendszer kialakítására szolgáló módszerünk, amellyel valóban ösztönző rendszert lehet kialakítani és felépíteni a vállalkozáson belül.
Olvass bele a könyvembe: A motivált munkatárs létezik
Szeretnéd megérteni az embereid működését?
Szeretnéd, ha az embereid valódi szövetségeseid lennének?
Szeretnél sikeres és szerethető vezetővé válni?
CSATLAKOZZ TE IS AZ ORSZÁG EGYETLEN VEZETÉSPSZICHOLÓGIAI AKADÉMIÁJÁHOZ!