A szervezeti kultúra a szervezeten belül jellemző szokások, alapvető értékek, normák, és viselkedési minták összessége. A szervezeti kultúra alapjaiban határozza meg egy szervezet sikerét és hosszú távú fenntarthatóságát, ennek jelentőségét egyre több vezető és szakértő ismeri fel az elmúlt években.
A szervezeten belüli értékek és küldetés, a normák és a szokások, a kommunikációs és a vezetési stílus mind a szervezeti kultúra részét képezik, amelynek ma már kiemelkedő jelentősége van a munkaerőtoborzás tekintetében is.
Alapvetően négy különböző szervezeti kultúra típust különböztethetünk meg:
- hierarchikus
- innovatív
- eredményközpontú
- együttműködő
Olvass bele a könyvembe: A motivált munkatárs létezik
Szeretnéd megérteni az embereid működését?
Szeretnéd, ha az embereid valódi szövetségeseid lennének?
Szeretnél sikeres és szerethető vezetővé válni?
CSATLAKOZZ TE IS AZ ORSZÁG EGYETLEN VEZETÉSPSZICHOLÓGIAI AKADÉMIÁJÁHOZ!