Az érzelmi intelligencia (EQ) egyrészt önmagunk, -érzéseink, gondolataink, viselkedésünk- megértése, másrészt a környezetünk, más emberek érzéseinek és viselkedésének megértése, az úgynevezett ön- és társadalmi tudatosság.
Az EQ mindezeken felül magában foglalja az empátiát, mások „felfogását” is. A képesség birtokában megérthető, hogyan érzik mások magukat, miért viselkednek úgy-ahogy, mindez pedig lehetővé teszi a kapcsolatok hatékonyabb kezelését.
Munkahelyi környezetben az IQ mellett az EQ, tehát az érzelmi intelligencia szerepe is egyre hangsúlyosabbá vált az utóbbi időben. A beosztottak mellett a vezetőnek is magas érzelni intelligenciával kell rendelkeznie ahhoz, hogy megfelelő vállalati kultúra alakulhasson ki.
Ismerd meg, hogyan fejleszthető a vezetői érzelmi intelligencia!
Olvass bele a könyvembe: A motivált munkatárs létezik
Szeretnéd megérteni az embereid működését?
Szeretnéd, ha az embereid valódi szövetségeseid lennének?
Szeretnél sikeres és szerethető vezetővé válni?
CSATLAKOZZ TE IS AZ ORSZÁG EGYETLEN VEZETÉSPSZICHOLÓGIAI AKADÉMIÁJÁHOZ!