RAPID tanácsok KKV vezetőknek #3 – Új munkatársak

Biztosan voltál már abban a helyzetben, hogy új munkatársakat kellett felvenned. Volt már olyan is, hogy nem vált be az új jelölt a gyakorlatban? Ez egy vezető életében igen csak kínos és kellemetlen szituáció. Erről szól a 3. RAPID cikkünk.

Az új kollégákkal kapcsolatos dilemmák

Akár bővülés miatt, akár azért, mert valakitől meg kellett válni, időről időre felmerül, hogy új embert kell felvenni a céghez. Már eleve a hirdetés feladása, az akár hónapokig tart keresgélés és interjúztatás is óriási megterhelést jelent, de sokszor a java még csak ezután következik.

Mert gyakran hiába volt a sok körös interjú, a próbaidőszak, a fantasztikus munkatapasztalat, az újdonsült munkatárs mégsem olyan, mint amilyet elképzeltünk vagy amilyenre szükségünk van.

A legnagyobb gondot az jelenti, hogy a vezetők ilyenkor gyakran nem merik elbocsátani az új embert, mert úgy érzik, azzal elismerik, hogy kudarcot vallottak.

A „majd biztos összeszedi magát” és a „de hát olyan jók az ajánlásai” típusú mondatok azonban kártékonyabbak, mint amilyennek elsőre tűnnek.

Ebben a cikkben és az ezt megelőző kettő cikkemben tárgyalt dillemacsoportok közös vonása, hogy a legtöbb esetben a kérdés valójában nem is feltétlenül az, hogy mit kell tenni, hanem hogy meghozzunk-e egy döntést vagy sem, így nagyban kapcsolódnak a konfrontáció elkerüléséhez, amiről egy korábbi cikkünkben már részletesebben is írtunk.

Tudni akarod hogyan tedd elkötelezetté és motiválttá a munkatársaidat?

Ha igen akkor csináld végig a BEOSZTOTTBÓL SZÖVETSÉGES – KKV vezetői szemléletformálást!

Ismerj meg vezetéspszichológiai eszközöket, hogy jobbá válj abban, hogy hogyan alakítsd ki munkatársaid elkötelezettségét, hogyan tartsd fenn motivációjukat és hogyan építs ki bizalmi kapcsolatot velük.

Többet akarok tudni

Ha még nem olvastad az előző két KKV vezetői dilemmát, akkor kattints az alábbi linkek valamelyikére:

2018-09-25T17:10:02+00:00