RAPID tanácsok KKV vezetőknek #1 – Kulcsemberek

Az ideális cégvezetőt hajlamosak vagyunk úgy elképzelni, mint egy erős kezű vezéregyéniséget, aki minden kérdésre és problémára már az előtt tudja a választ, hogy azok valóban felmerülnének.

Bármilyen szépnek is tűnik ez az elképzelés, aki egy kicsit is közelebbről látta már élete során a cégvezetés mibenlétét, sokrétegű felépítését, az tudja, hogy még a legfelkészültebb, legszilárdabb forgatókönyvekkel rendelkező főnök sem kerülheti el a belső dilemmák felmerülését.

Ezeket a szituációkat soha nem lehet teljes mértékben elkerülni, de sokat segíthet, ha magunkba nézünk – vagy tanulmányozzuk más vezetők tapasztalatait –, és végigvesszük, milyen típusú dilemmákkal találkozhatunk egyáltalán. A mi tapasztalataink azt mutatják, hogy alapvetően az alábbi fő csoportokba besorolhatóak a leggyakoribb dilemmák.

A kulcsemberek teljesítményével, személyiségével kapcsolatos dilemmák

Minden cégben vannak olyan alkalmazottak, akik kulcsfontosságúak a működés során. Ezeknek az embereknek a fontossága nem feltétlenül függ a ranglétrán elfoglalt helyüktől: egy recepciós éppúgy nélkülözhetetlen lehet, mint egy részlegvezető, és helyettesíteni őket óriási feladat lehet időnként.

Épp ezért óriási gondot okozhat, ha valamilyen téren mégis problémánk van egy ilyen kulcsfigurával. Előfordulhat, hogy az illető 110 százalékot nyújt a szakmai területeken, de a kollégákkal nem találja meg a közös hangot. Ilyenkor bár az ő teljesítménye megkérdőjelezhetetlen, a cég működésére mégis negatív hatással lehet, mert jelenléte demotiváló a többiek számára.

Persze a fenti szituáció fordítottjára is találunk példát, ebben az esetben a pozitív személyisége a többieket ösztönzi, ám a rá bízott feladatok nem a megfelelő tempóban vagy minőségben készülnek el. Mit lehet ilyenkor tenni? Hogyan lehet mérlegelni a az egyik és a másik oldal súlyát?

Érdemes ilyenkor mindenkivel elbeszélgetni személyesen. Lehet, hogy egy-egy ilyen beszélgetés más megvilágításba helyezi az adott személy teljesítményét és/vagy személyiségét, sőt, az is lehet, hogy ők maguk kezdik másként értékelni a szituációt! Az ilyen esetekben fontos, hogy ne pusztán az objektív vagy a szubjektív szempontokat tartsd szem előtt, hanem próbálj egyensúlyt teremteni a kettő között.

Tudni akarod hogyan tedd elkötelezetté és motiválttá a munkatársaidat?

Ha igen akkor csináld végig a BEOSZTOTTBÓL SZÖVETSÉGES – KKV vezetői szemléletformálást!

Ismerj meg vezetéspszichológiai eszközöket, hogy jobbá válj abban, hogy hogyan alakítsd ki munkatársaid elkötelezettségét, hogyan tartsd fenn motivációjukat és hogyan építs ki bizalmi kapcsolatot velük.

Többet akarok tudni
2018-09-25T17:07:59+00:00